JORDI LL. COIDURAS RODRIGUEZ

JORDI LL. COIDURAS RODRIGUEZ

Agregado

Scopus Author ID: 56103500500
Researcher ID: L-5076-2014
Área de conocimiento: Didáctica y Organización Escolar

Grupo de Investigación: Competències, Tecnologia i Societat en Educació - COMPETECS

Información de contactoMIMO
Pedagogía
Av. de l'Estudi General, 4
973706501
coiduras(a)pip.udl.cat

Actividades anteriores

Dipl. professorat d'EGB. Departament d'Ensenyament. 01/09/1983 - 05/10/2000

Otras Publicaciones

Balsells, M.A.; Coiduras, J.L.; Vaquero, E.; Diez, E.; Fuentes, N.; Alsinet, C. (2011). La qualitat de vida de la infància: indicadors de benestar i paradoxes en el món desenvolupat . En Quart món i infància:conceptes, reptes i oportunitats . (pp. 33 - 54) . Editorial Icaria . ISBN: 978-84-9888-350-3 .
Balsells, M.A.; Coiduras, J.; Ballesté, J.; Adrover , A.; Vaquero, E. (2011). La infancia i l'adolescència de la ciutat de Lleida. Informe 2009-2010 . En Observatori de la infància i la adolescència de Lleida . Volumen. 1 . Número. 13 . (pp. 1 - 183) . Edicions de la Universitat de Lleida . ISBN: 978-84-8409-382-4 .
Carrera, X.; Coiduras, J.L; Salse, M.; Ribera, M. i Granollers, T. (2013). Guia de contingut digital accessible: vídeo. Planificació del vídeo accessible . En Guia de contingut digital accessible: vídeo. . (pp. 1 - 26) . ISBN: 978-84-695-6918-4 . El vídeo sense barreres a la universitat (http://www.videoaccessible.udl.cat/guies.html)
Granollers, T.; Ribera, M.; Carrera, X.; Coiduras, J.L.; García González, R.; Gil, R.M.; Gil, V.; Gimeno, J.M.; Oliva, M.; Pascual, A.; Ribo, J.M.; Salse, M.; Sendin, M.; Splendiani, B. (2013). El vídeo sense barreres. Ho escolto, ho veig, ho entenc . http://www.youtube.com/watch?v=0r88HHvmYaU
Balsells, M.A.; Coiduras, J.L.; Ballesté, J.; Adrover, M.A. i Vaquero, E. (2013). La infància i l'adolescència de la ciutat de Lleida. Informe 2011-2012. (Versió resumida) . Volumen. 2 . Número. 2 . (pp. 1 - 24) . Impressus . La infància i l'adolescència de la ciutat de Lleida 2n informe 2011-2012 (http://educacio.paeria.cat/lleida-participa/consell-assessor-municipal-de-la-infancia-i-ladolescencia/observatori-de-la-infancia/2n-informe-vr)
Guadix, N. (Dir.); Belmonte, O.; López de Turiso, A.; Balsells, M.A.; Coiduras, J.L.; Alsinet, C.; Urrea, A. (2013). Educación en derechos. Transformando la educación desde los derechos de infancia. Guía de autoevaluación . (pp. 1 - 50) . Unicef- Comite Español . ISBN: 978-84-942273-0-1 . Publicació online (https://www.unicef.es/educa/biblioteca/guia-autoevaluacion-educacion-derechos-infancia)
Guadix, N. (Dir.); Belmonte, O.; López de Turiso, A.; Muñoz, A.; Balsells, M.A.; Coiduras, J.L.; Alsinet, C.; Urrea, A. (2014). Educació en Drets. Transformant l'educació des dels drets de la infància. Guia d'autoavaluació . En Guia Metodològica. Transformant la Educació des dels Drets de la Infància. Unicef . (pp. 1 - 50) . Unicef- Comite Español . ISBN: 978-84-942273-1-8 . http://www.enredate.org/educacio_en_drets
Isus S, Torrelles C, Coiduras JL, Carrera FX, Roure J, Paris G. (2015). Teamwork and Self-management . En Teaching and learning in digital worlds. Strategies and issues in higher education . (pp. 43 - 62) . Universitat Rovira i Virgili . ISBN: 978-84-8424-376-2 . http://llibres.urv.cat/index.php/purv/catalog/book/155

Participaciones en Congresos

Curto, A.; Peguera, M.; Coiduras, J. (2019). La observación entre iguales en el G. de Educación Primaria. El uso de la rúbrica IOC como estrategia formativa para el desarrollo profesional. (Presentación Comunicación) . 'XV Symposium sobre el Pràcticum y las Prácticas Externas. Poio, 2019. Presente i Retos de Futuro' . https://reppe.org/poio/wp-content/uploads/2019/07/Actas-XV-Symposium-Poio-2019.pdf , Libro de Actas: pp. 551-566 . Poio (Pontevedra) . ESPAÑA
Peguera Carré, M. C.; Coiduras, J.L.; Falguera, E.; Aguilar, D. (2019). Conocimiento pedagógico, tecnología y autoevaluación: una experiencia en didáctica de la lengua en la formación dual de maestros. (Presentación Comunicación) . XXII Congreso Internacional EDUTEC. Tecnología e Innovacin para la diversidad y calidad de los aprendizajes . Lima . PERÚ
Peguera, M. C.; Durto, A.; Coiduras, J.; Aguilar, D.; Hernández, V.; Sansó, C.; Arbós, L.; Cornadó, M.P.; Miró, A. (2019). Amistad crítica para el desarrollo de la docencia universitaria: colaboración de la tríada en el Grado de Educación Primaria Dual. (Presentación Comunicación) . XV Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas (Poio 2019) . https://reppe.org/poio/wp-content/uploads/2016/07/Actas-XV-Symposium-Poio-2019.pdf Libro de Actas. pp. 336-350 . Poio, Pontevedra . ESPAÑA
Aguilar, David; Coiduras, Jordi (2018). Dual Primary Education Degree Workshop Cooperative and Work Integrated higher Education at the University of Lleida (Erasmus +: Implementations of Dual Education in Higher Education of Serbia). (Ponencia) . ESPAÑA
Clarà, M.; Coiduras, J.; Silva, P. (2018). The semantic structure of teachers' narratives as a crucial aspect of resilience. (Ponencia) . SIG 11 'Teaching and Teacher Education' of EARLI - the European Association for Research on Learning . kristiansand . NORUEGA
Coiduras Rodríguez, Jordi (2018). XXI Congreso Internacional EDUTEC 2018: Investigación, Innovación y Tecnologías. (Miembro comité organizador) . Congreso Internacional EDUTEC 2018: Investigación, Innovación y Tecnologías . ESPAÑA
Freije, J.M.; Pifarré Vidal, J.; Coiduras, J.; Pifarré Vidal, P. (2018). Un estudio de caso de la simulación educativa para el aprendizaje en sexto curso de educación primaria. (Presentación Comunicación) . XXI Congreso Internacional EDUTEC Educación con Tecnología: un compromiso social . Publicat dins: Educación con Tecnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación Editores: Carrera Farran, F.X.; Martínez Sánchez, F.; Coiduras Rodríguez, J.L.; Brescó Baiges, E. y Vaquero Tió, E. Publicaciones de la Universidad de Lleida y Asociación EDUTEC 2018 ISBN: 978-84-9144-126-7 . Lleida . ESPAÑA
Gil, M.; Solé, A.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Coiduras, J.L. (2018). La competencia científica a través de la indagación mediada por video-modelización en educación primaria. (Presentación Comunicación) . Congreso Internacional Edutec 2018: Educación con tecnología . ESPAÑA
Melé, Mar; Coiduras, Jordi; de Miguel, Juan i Cornadó, Maria-Pau (2018). Estudio exploratorio de la didáctica de la comprensión lectora en la formación inicial de maestros. (Presentación Comunicación) . XXI Congreso Internacional EDUTEC Educación con Tecnología: un compromiso social . Publicat dins: Educación con Tecnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación Editores: Carrera Farran, F.X.; Martínez Sánchez, F.; Coiduras Rodríguez, J.L.; Brescó Baiges, E. y Vaquero Tió, E. Publicaciones de la Universidad de Lleida y Asociación EDUTEC 2018 ISBN: 978-84-9144-126-7 . Lleida . ESPAÑA
Miró-Miró, Deli; Coiduras Rodríguez, Jordi ; Molina-Luque, Fidel (2018). Community Engaged Learning (CEL): conectar talentos para transformar vidas. Aprendizaje Comprometido con la Comunidad en entornos digitales y contextos rurales. (Póster) . Jornada de Doctorands 2018 . ESPAÑA

Proyectos

Grup emergent Competències, Tecnologia i Societat (COMPETECS) (Ajuts de suport a la recerca de grups i xarxes) . 2009 - 2014 . Ref.2009 SGR 749 . Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya (DIUE) . IP: Sofia Isus Barado . (7 Investigadores)
  • Simuladors de competències
  • Aprenentatge de les competències
  • Avaluació de competències
  • Competències transversals
  • Eines tecnològiques per desenvolupar competències
  • Competències professionals
  • Avaluació necessitats formatives
Observatorio sobre la infancia y la adolescencia de la ciudad de lleida (Ajuts per a la Recerca) . 2009 - 2011 . Ref.s10007 . Ajuntament de Lleida 'La Paeria' . IP: Ma. Angeles Balsells Bailon . (5 Investigadores) . El objetivo del convenio es la creación del Observatorio de la Infancia y la Adolescencia de la ciudad de Lleida; la finalidad es mejorar la calidad de vida de población infantil, de mejorar les políticas públicas que afectan a la infancia y la adolescencia y avanzar en al investigación aplicada a esta mejora.
  • Adolescencia
  • Atención a la Infancia
Acció 7: Elaboración de una guía de formación para la formación todo el largo de la vida de los jefes de empresa transfronterizos (Projet d'innovacion et de cooperation universitaire pour l'emploi transfrontalier transversalis.) (INTERREG IV: Programa de Cooperación territorial España-Francia-Andorra 2007-2013 ) . 2009 - 2012 . Ref.EFA40/08 - TRANSVERSALIS . Unió Europea . IP: Sofia Isus Barado . (5 Investigadores) . El projecte TRANSVERSALIS preten crear llaços en la comunitat dels paisos transfonterers de la zona del PIrineu en temes d'ocupació, formació i d'activació del territori. A les 7 accions que es deenvolupen hi participen les univeristats de Toulouse (lider), Perpignan, Andorra. Girona. Saragossa i Lleida.
  • Perspectiva de gènere
  • Formació contínua
  • Formació al llarg de la vida
  • Emprenedors
  • Competències professionals
Centro de Atención Terapéutica familiar especializda en violencia familiar 'Llibertat' (Ajuts del Centre de Cooperació Internacional (CCI)) . 2010 - 2011 . Universitat de Lleida (UdL) . Centre de Cooperació Internacional de la Universitat de Lleida (CCI) . IP: Jordi L. Coiduras Rodríguez . (2 Investigadores) . Es tracta d'un conjunt d'activitats que es desenvolupen a la ciutat de Cajamarca com a prevenció a la violència familiar i de gènere, així com d'atenció a aquelles persones que la sofreixen. Es realitzen activitats formatives dirigides a professionals de l'educació, la justícia i la salud.
Derechos de la infancia y educación para el desarrollo (Sense especificar) . 2010 - 2012 . Ref.C10062 . Agencia Catalana de Cooperació pel Desenvolupament . UNICEF / Agencia Española de Cooperación Internacional para el Desarrollo (AECID) . IP: M.Angeles Balsells . (7 Investigadores) . Investigación para el diseño de mecanismos de introducción del enfoque de los derechos de la infancia desde la Educación para el Desarrollo en la organización escolar a través de los consejos escolares, con la participación de los destinatarios.
  • Convención Derechos de la Infancia
  • educación ciudadanía
  • Infancia
PR@CTIC: seguiment i avaluació de les pràctiques externes amb eines telemàtiques (Ajuts a la millora de la qualitat docent (MQD)) . 2009 - 2011 . Ref.2009 MQD 00158 . Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya (DURSI) . IP: Luis Marqués Molías . (13 Investigadores) . En un procés de formació en alternança l’articulació de suports o bastides és un element necessari per supervisar i assegurar la qualitat de les experiències i per visualitzar l’adquisició de les competències professionals docents. Tradicionalment les tutories presencials, la construcció d’una memòria de pràctiques, les visites als centres han estat els procediments d’intercanvi d’informació entre els elements de la triada.Tot i considerar la seva validesa, es pretén experimentar altres estratègies i eines que millorin la comunicació i el feedback entre els diferents agents.
  • formació inicial mestres
  • Formació en alternança
  • pràctiques educatives
  • elearning
El video sense barreres com a suport per la docència en l'educació superior (Ajuts a la millora de la qualitat docent (MQD)) . 2011 - 2012 . Ref.MQD 2010 . Departament d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat de Catalunya (DIUE) . IP: Antoni Granollers Saltiveri . (13 Investigadores)
Derechos de la infancia y educación para el desarrollo (Contracte de recerca) . 2010 - 2012 . Ref.C10062 . Fundación UNICEF-Comité Español . IP: Ma. Angeles Balsells Bailon . (6 Investigadores)
Seguiment, anàlisi i implementació de pràctiques I en els graus de Mestre d'Educació infantil i Educació Primària (Ajuts per a projectes d'Innovació docent) . 2010 - 2011 . Ref.15/2010 . Universitat de Lleida (UdL) . IP: M. Sequeros Astudillo Pombo . (4 Investigadores)
Narració de contes en el període de pràctiques dels estudiants de 2n i 3r del Grau d’Educació Infantil i desenvolupament de les habilitats d’observació i autoavaluació per a la millora de la tasca docent (Ajuts per a projectes d'Innovació docent) . 2012 - 2013 . Ref.4/2011 . Universitat de Lleida (UdL) . IP: Moises Selfa Sastre . (5 Investigadores)

Publicaciones en revistas

Coiduras, J.L.; Blanch, A.; Barbero, I. (2020). Initial teacher education in a dual-system: Addressing the observation of teaching performance. Studies In Educational Evaluation, 64(100834), pp. 1 - 7 . https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.100834 . ISSN: 0191-491X
Urrea, A.; Coiduras, J.; Alsinet, C.; Balsells, M.A.; Guadix, I.; Belmonte, O. (2018). Derechos de la Infancia y Ciudadanía Global: una aproximación desde la comunidad educativa. Sociedad e Infancias, 2, pp. 127 - 146 . Repositorio Institucional . ISSN: 2531-0720
Coiduras Jordi. L.; Sanuy Jaume (2018). El desenvolupament de la professionalitat docent a la Universitat de Lleida: mestres que formen mestres. NOUS HORITZONS(219), pp. 62 - 64 . ISSN: 0213-1366
Sanuy J, Llevot N, Coiduras J, Soldevila J. (2018). El Programa de Coordinación de los Estudios y la Innovación de la Escuela Rural de Catalunya. Ehquidad International Welfare Policies and Social Work Journal, 9, pp. 125 - 144 . Repositorio Institucional . ISSN: 2386-4915
Sole, Anna; Aguilar, David; Ibañez, Manel; Coiduras, Jordi L. (2018). Análisis de la comunicación de experiencias indagadoras presentadas en congresos de ciencias dirigidos a alumnos de educación infantil y primaria. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias , 15(1), pp. 1 - 13 . Repositorio Institucional . ISSN: 1697-011X
París, G.; Tejada Fernández, Coiduras, J.L. (2018). Perfiles y competencias de los profesionales de la Formación para el Empleo: estudio Delphi en el contexto español. Bordón(70 (1)), pp. 89 - 108 . https://doi.org/10.13042/Bordon.2018.52351 . ISSN: 0210-5934
Sole, Anna; Aguilar, David; Ibañez, Manel; Coiduras, Jordi L. (2018). Análisis de la comunicación de experiencias indagadoras presentadas en congresos de ciencias dirigidos a alumnos de educación infantil y primaria. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias , 15(1), pp. 1 - 13 . Repositorio Institucional . ISSN: 1697-011X
Coiduras, J.L. ; Correa Molina, E.; Boudjaoui, M.; Curto, A. (2017). Formación dual en el grado de educación: claves organizativas y pedagógicas. Qurriculum. Revista de teoría, investigación y práctica educativa(30), pp. 81 - 102 . Repositorio Institucional . ISSN: 1130-5371
Solé-Llussà, A.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Coiduras, J.L.; De Miguel, P. (2017). El simulador informàtic i el vídeo com ajudes tecnològiques per investigar sobre els circuits elèctrics a educació primària. Recursos de Física(19), p. 5 . ISSN: 1988-7930
Coiduras, J.; Balsells, M.A.; Alsinet, C., Urrea, A.; Guadix, I.; Belmonte, O. (2016). La participación del alumnado en la vida del centro: una aproximación desde la comunidad educativa. Revista complutense de educación, 27(2), pp. 437 - 456 . Repositorio Institucional . ISSN: 1130-2496