MARC BALLESTÉ ESCORIHUELA
Investigador Postdoctoral
Àrea de coneixement : Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
Activitats anteriors
Pràctiques d'empresa.
Delegació de Patrimoni Artístic del Bisbat de Lleida.
01/10/2007 - 30/06/2008
Coordinació i moderació de l'activitat 'Parlem de Cinema'.
Ajuntament de Lleida.
01/10/2008 - 30/06/2010
Conducció del 'Cicle de Cinema familiar de la Caixa'.
Caixafòrum Lleida.
01/10/2009 - 31/12/2010
Assistència a la docència universitària al Grau d'Història de l'Art.
Facultat de Lletres - Universitat de Lleida.
01/09/2010 - 31/08/2014
Secretaria de redacció de la línia editorial CAEM ARTE.PUBLICACIONES.
Universitat de Lleida.
01/01/2013 - 31/08/2014
Direcció artística.
Productora ESCAC films.
01/06/2015 - 31/10/2015
Docència en pràctiques.
Escola d'Art Municipal Leàndre Cristòfol de Lleida.
01/02/2016 - 31/05/2016
Docència com a professor substitut de l'assignatura 'Art del Segle d'Or Espanyol'.
Facultat de Lletres - Universitat de Lleida.
17/04/2017 - 19/05/2017
Participació al 52è Folklife Festival.
Smithsonian Institution.
01/06/2018 - 31/07/2018
Direcció artística.
Kandale Films SL.
01/12/2015 - 31/12/2015
Docència al taller 'Estudi i anàlisis d'obres d'art'.
Universitat de Lleida.
01/09/2012 - 30/06/2013
Docència al curs 'Ciència i Història de l'Art'.
Universitat de Lleida.
01/09/2014 - 30/06/2015
Docència de l'assignatura 'Art de l'Època Moderna'.
Universitat Oberta de Catalunya.
01/01/2018 - 31/07/2023
Docència com a professor substitut de l'assignatura 'Art del Renaixement italià'.
Facultat de Lletres - Universitat de Lleida.
01/09/2018 - 31/12/2018
Docència de l'assignatura 'Iconografia i anàlisi de la imatge'.
Universitat Oberta de Catalunya.
01/01/2020 - 31/07/2022
Investigador postdoctoral.
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus - Universitat de Lleida.
01/09/2018 - 31/08/2023
Docència de l'assignatura 'Societats i Cultures de Muntanya'.
Facultat de Lletres - Universitat de Lleida.
01/01/2022 - 31/07/2023
Docència de l'assignatura 'Geografia i Història'.
FEPTS - Universitat de Lleida.
01/01/2020 - 31/07/2021
Tutor de pràctiques externes.
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus - Universitat de Lleida.
01/09/2016 - 31/07/2021
Becari d'investigació.
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus - Universitat de Lleida.
01/10/2016 - 28/02/2018
Gestor del projecte Interreg POCTEFA Prometheus.
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus - Universitat de Lleida.
01/01/2020 - 31/05/2022
Investigador postdoctoral del porjecte Life Long Learning Transversalis.
Departament de Pedagogia - Universitat de Lleida.
01/03/2018 - 31/08/2018
Investigador predoctoral.
Departament d'Història de l'Art i Història Social - Universitat de Lleida.
01/09/2010 - 31/08/2014
Docència de l'assignatura 'Complements per a la Formació de les Ciències Socials'.
FEPTS - Universitat de Lleida.
01/09/2022 - 31/07/2023
Docència de l'assignatura 'Aprenentatge i Ensenyament de les Ciències Socials'.
FEPTS - Universitat de Lleida.
01/09/2022 - 31/07/2023
Tutor de Pràctiques del Màster de Formació del Professorat.
FEPTS - Universitat de Lleida.
01/09/2022 - 31/07/2023
Tutor de TFM del Màster de Formació del Professorat.
FEPTS - Universitat de Lleida.
01/09/2022 - 31/07/2023
Altres Activitats
Acreditació ANECA com a Professor Ajudant Doctor
(ANECA)
. 2019 - 2019
Grup de Recerca Consolidat 'Art i Cultura d'Època Moderna'. IP: Joaquim Company Climent
()
. 01/01/2009
Company, X. y Ballesté, M. (2017). Anton Van Dyck y taller: Crucifixión. CAEM-Universitat de Lleida
()
. 2017 - 2017
Company, X. (Dir.) (2017) Catálogo Garcia Irissou. CAEM-Universitat de Lleida
()
. 2017 - 2017
Company, X., Ballesté, M. y Rega, I. (2014). Lelio Orsi: Triunfo de Galatea. CAEM-Universitat de Lleida
()
. 2014 - 2014
Company, X. y Ballesté, M. (2014). Anónimo flamenco seguidor de Joachim Patinir: La adoración de los pastores. CAEM-Universitat de Lleida
()
. 2014 - 2014
Portugal inside and out. Presense(s) of Lusophone Culture in the Early Modern, Modern, and Contemporary Periods
(Université de Montréal)
. 16/10/2013 - 18/10/2013
Congrés Internacional d'Història de la Pintura d'Època Moderna. De Miquel Àngel a Goya
(Universitat de Lleida)
. 18/11/2013 - 20/11/2013
II Simposi Internacional Focs Festius a la Mediterrània
(Associació Carrutxa i Institut Ramon Muntaner)
. 26/05/2017 - 28/05/2017
X Col·loqui Internacional d'Estudis Transpirinencs
(Institut Ramon Muntaner)
. 29/10/2017 - 30/10/2017
I Congreso Internacional de Patrimonio Cultural Inmaterial
(Universidad Pública de Navarra)
. 05/10/2017 - 06/10/2017
XII Congreso Nacional de Historia del Arte: Vestir la Arquitectura
(Universidad de Burgos)
. 19/06/2018 - 22/06/2018
I Jornada Càtedra Pirineus. Salvaguarda del Patrimoni Immaterial dels Pirineus: Falles, Haros, Halhas i Brandons
(Universitat de Lleida)
. 13/09/2019 - 13/09/2019
Curs en competències i formació pedagògica del professorat universitari
(Universitat de Lleida)
. 31/05/2019 - 31/05/2019
I Seminari de Recerca COMPETECS: Millora dels processos d'avaluació de les competències
(Universitat de Lleida)
. 17/12/2018 - 17/12/2018
9a Jornada d'Orientació Professional
(Universitat de Lleida)
. 06/11/2018 - 06/11/2018
I Congrés INDEST: Desenvolupament Social i Territorial
(Universitat de Lleida)
. 23/11/2018 - 24/11/2018
8a Jornada d'Orientació Professional
(Universitat de Lleida)
. 19/10/2017 - 19/10/2017
XXI Congrès Internacional EDUTEC. EDUcació amb TECnologia: un compromís social
(Universitat de Lleida)
. 24/10/2018 - 26/10/2018
IV Simposi Internacional Focs Festius a la Mediterrània
(Institut Ramon Muntaner i Societat Andorrana de Ciències)
. 22/11/2019 - 24/11/2019
II Seminari de Recerca COMPETECS: Aplicació de la metodologia observacional en la recerca centrada en competències
(Universitat de Lleida)
. 10/12/2019 - 10/12/2019
Taller de redacció d'articles de recerca en anglès
(Universitat de Lleida)
. 27/01/2020 - 05/02/2020
Premi Extraordinari de Doctorat dels cursos 2016/17, 2017/18 i 2018/19 de la Universitat de Lleida
(Universitat de Lleida)
Acreditació AQU com a Professor Lector
(AQU)
. 2021 - 2021
Grup de Recerca Emergent COMPETECS. IP: Jordi Coiduras
()
. 2016
Membre del jurat dels Premis Càtedra Pirineus UdL
()
. 2020 - 2022
El patrimoni encès. Focs festius en les celebracions de Nadal i Reis Mags
(Museu Dámaso Navarro i Ajuntament de Petrer)
. 08/02/2020 - 08/02/2020
V Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC 2020
(Universidad de Vigo)
. 15/06/2020 - 18/06/2020
9th International Conference on Education and Learning
(Global Knowledge Academics i Roosevelt University)
. 10/10/2020 - 11/10/2020
XIV Congreso Internacional de Educación e Innovación
(Escola Superior de Educaçao do Politécnico de Coimbra)
. 09/06/2020 - 11/06/2020
Repensar. L'educació als museus en temps de pandèmia
(Museu Marítim de Barcelona)
. 24/03/2021 - 24/03/2021
XXXI Simposio Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales
(Universitat de València)
. 27/04/2021 - 29/04/2021
CIMIE 21 - 9th Multidisciplinary International Congress of Educational Research
(Univeristat Rovira i Virgili)
. 01/07/2021 - 02/07/2021
IV Seminari de Recerca COMPETECS: Anàlisi de xarxes socials, un mètode d'investigació per l'àmbit socioeducatiu
(Universitat de Lleida)
. 17/09/2021 - 17/09/2021
Simposi Internacional Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
(Generalitat de Catalunya)
. 27/10/2021 - 29/10/2021
XXIV Congreso Internacional EDUTEC
(Universidad de Buenos Aires)
. 10/11/2021 - 12/11/2021
Assignatura "Art del Segle d'Or Espanyol" del Grau en Història de l'Art i Gestió del Patrimoni Artístic
(Universitat de Lleida)
. 01/03/2017 - 31/05/2017
Assignatura 'Art del Renaixement italià' del Grau en Història de l'Art i Gestió del Patrimoni Artístic
(Universitat de Lleida)
. 01/09/2018 - 31/01/2019
Assignatura "Geografia i Història" del Grau en Educació Social
(Universitat de Lleida)
. 01/02/2020 - 31/07/2021
Assignatura 'Art de l'Època Moderna' del Grau en Història, Geografia i Història de l'Art
(Universitat Oberta de Catalunya)
. 01/02/2018 - 31/07/2023
Assignatura "Iconografia i anàlisi de la imatge" del Grau en Història, Geografia i Història de l'Art
(Universitat Oberta de Catalunya)
. 01/02/2020 - 31/07/2022
Assignatura 'Societats i Cultures de Muntanya' del Màster en Gestió d'Àrees de Muntanya
(Universitat de Lleida)
. 01/03/2022 - 31/07/2023
Assignatura 'Complements per a la Formació de les Ciències Socials' del Màster en Formació del Professorat
(Universitat de Lleida)
. 01/09/2022 - 31/07/2023
Assignatura 'Aprenentatge i Ensenyament de les Cièncias Socials' del Màster en Formació del Professorat
(Universitat de Lleida)
. 01/09/2022 - 31/07/2023
I Congrés Internacional de Patrimoni Cultural Immaterial
(Universitat de Barcelona)
. 11/05/2022 - 13/05/2022
Multiplier event Youth4Emblematic Mountains
(CETT-UB)
. 21/09/2022 - 21/09/2022
V Congrés Internacional d'Educació Patrimonial
(OEPE)
. 19/10/2022 - 21/10/2022
XXXIII Simposi Internacional de Didàctica de les Ciències Socials
(Universidad Complutense de Madrid)
. 28/03/2023 - 30/03/2023
Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET)
(Universitat de Lleida)
. 29/06/2022 - 29/06/2022
XXV Congrés Internacional EDUTEC
(Universitat de les Illes Balears)
. 16/11/2022 - 18/11/2022
Altres Publicacions
Avinyó, G.; Ballesté, M. (2017).
El vell i el nou: El grans mestres com a referent en l'obra d'Antoni Clavé
. En
Company, X., Rega, I. y Puig, I. (Eds.), Miradas a la pintura de época moderna entre España e Italia. Nuevas perspectivas, nuevas aportaciones
. (pp. 533 - 546)
. CAEM - Universitat de Lleida
. ISBN: 978-84-9144-041-3
. http://repositori.udl.cat/handle/10459.1/59682
Puig, I.; Ballesté, M. (2018).
A Resurrection by the Master of Portillo. Underlying drawings
. En
Velasco, A. & Fité, F. (Eds.), Late Gothic Painting in the Crown of Aragon and the Hispanic Kingdoms
. (pp. 510 - 530)
. Brill
. ISBN: 978-90-04-36335-9
. https://brill.com/view/title/36377
Ballesté, M.; Giralt, L.; Isus, S. (2018).
Proposta de model de salvaguarda dedicat a les Falles, Haros, Halhes i Brandons
. En
Carreras, H. i Ferret, R. (Eds.), Focs de la Mediterrània. II Simposi Internacional de Focs a la Mediterrània
. (pp. 215 - 221)
. Afers
. ISBN: 978-84-16260-55-3
.
Ballesté, M. (2019).
Mezcla de lo hispano, mudéjar y flamenco en los retablos de la antigua Diócesis de León: El Maestro de Palanquinos (h. 1480-1500)
. En
Payo, R. J., Martín, E., Matezanz, J. y Zaparaín, M. J. (Eds.), Vestir la Arquitectura. XII Congreso Nacional de Historia del Arte
. (pp. 614 - 618)
. Servicio de Publicaciones. Universidad de Burgos
. ISBN: 978-84-16283-64-4
. https://dialnet.unirioja.es/servlet/libro?codigo=740523
Company, X.; Ballesté, M.; Puig, I. (2014).
Le Mariage de la Vierge (Juan Soreda)
. En
Korchane, M. (Ed.), Varia. Peintures et dessins, de Soreda à Balthus
. (pp. 8 - 11)
. Galerie Michel Descours
. ISBN: 978-2-9542000-2-6
. https://www.librairie-descours.com/catalogues-d-exposition/catalogue-d-exposition/29977/varia-2014-peintures-et-dessins-de-soreda-%C3%80-balthus#.XvIU
Solé Llussà, A.; Ballesté, M. (2021).
Una propuesta pedagógica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: La reintroducción del oso pardo
. En
Aznar, I., López, J. A., Cáceres, M. P., de Barros, C. y Hinojo, F. J. (Coords.), Desempeño docente y formación en compentencia digital en la era SARS COV 2
. (pp. 1241 - 1248)
. Dykinson
. ISBN: 978-84-1377-304-9
.
Ballesté, M.; Isus, S. (2020).
Salvaguardant les Festes del foc dels solsticis als Pirineus: estat de la qüestió i proposta didàctica
. En
Barrull, C. i Mach, A. (Eds.), Les simbologies i els rituals al voltant del foc
. (pp. 29 - 39)
. Afers
. ISBN: 978-84-16260-96-6
.
Pla, P.; Ballesté, M.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Solé Llussà, A. (2022).
El vídeo como soporte del proceso de indagación científica en un proyecto interdisciplinario de educación primaria
. En
Aveleyra, E., Proyetti, M., Bonelli, F., Mazzoni, D., Musso, G., Perri, J. y Veiga, R. (Coords.), Convergencia entre educación y tecnología: hacia un nuevo paradigma
. (pp. 1158 - 1164)
. EUDEBA
. ISBN: 978-950-23-3225-3
.
Galofré Papiol, G.; Solé Llussà, A.; Ballesté, M. (2022).
Diseño y validación de un instrumento de evaluación de la plataforma educativa Debat a bat
. En
Aveleyra, E., Proyetti, M., Bonelli, F., Mazzoni, D., Musso, G., Perri, J. y Veiga, R. (Coords.), Convergencia entre educación y tecnología: hacia un nuevo paradigma
. (pp. 1081 - 1085)
. EUDEBA
. ISBN: 978-950-23-3225-3
.
Solé Llussà, A.; Ballesté, M.; Ibáñez, M.; Isus, S. (2021).
Una propuesta didáctica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: La reintroducción del oso pardo
. En
Membiela, P. et al. (Eds.), V Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC 2020
. Educación Editora
.
Ballesté, M.; Solé Llussà, A. (2021).
Educación y Patrimonio UNESCO: una propuesta didáctica interdisciplinar en Educación Primaria
. En
Bel, J. C., Colomer, J. C.; de Alba, N. (Eds.), Repensar el Currículum de Ciencias Sociales: Prácticas educatives para una Ciudadania Crítica
. Tirant Lo Blanch
. ISBN: 978-84-19071-08-8
.
Roigé, X.; Soulier, V.; Isus, S.; Ballesté, M.; Lamothe, M.; Bellas, Ll.; Guil, M.; Heiniger-Castéret, P.; De la Parte, I. (2022).
El proyecto Prometheus sobre las fiestas del fuego de los Pirineos. La valorización de un patrimonio inmaterial transfronterizo
. En
Arrieta, I.; Chaboussou, P.; Abella, J. (coord.), El patrimonio cultural en espacios fronterizos
. (pp. 153 - 179)
. Universidad del País Vasco
. ISBN: 978-84-1319-489-9
.
Pla, P.; Ballesté, M.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Solé Llussà, A. (2022).
Proyecto interdisciplinario en educación primaria: el vídeo como soporte del proceso de indagación científica
. En
STEAM: innovar e investigar para transformar la educación
. (pp. 1 - 7)
. Universitat Rovira i Virgili
.
Fernandez, Ares; Ballesté, Marc; Solé Llussà, Anna (2022).
Educación patrimonial a través del juego: evaluación de un juego educativo en línea sobre las Fiestas del Fuego de los Solsticios en los Pirineos
. En
Agudelo, O.L.; De Benito, B.; Darder, A.; Moreno, J.; Munar, J.; Negre, F.; Pérez, A.; Salinas, J.; Tur, G.; Urbina, S. (coords.), Educación transformadora en un mundo digital: Conectando paisajes de aprendizaje
. (pp. 208 - 210)
. Universitat de les Illes Balears
. ISBN: 978-84-09-48971-8
. https://drive.google.com/file/d/1HlsrR9CoNG6PW6ZoylkGcBl5CdFDMd1-/view
Yáñez, Cristina; Ballesté, Marc; Fernandez, Ares; Solé Llussà, Anna (2023).
Educar en y mediante el patrimonio como apuesta formativa curricular y no formal de un país. El caso de Andorra
. En
Las culturas democráticas desde la Didáctica de las Ciencias Sociales
. (pp. 1 - 12)
. Octaedro
.
Estades a Centres de Recerca
The Warburg Institute of Art.
Londres.
REGNE UNIT.
2013
(2 Mesos)
. Pintura hispanoflamenca i del primer Renaixement.
. Convidat
The Hispanic Society of America.
Nova York.
ESTATS UNITS D'AMÈRICA.
2013
(4 Mesos)
. Pintura hispanoflamenca i del primer Renaixement.
. Convidat
Università di Bologna.
Bologna.
ITÀLIA.
2023
(3 Mesos)
. Educació patrimonial
. Post-doctoral
Formació acadèmica
Llicenciat en Història de l'Art
. Universitat de Lleida
. (Diplomatura / Llicenciatura / Grau)
Doctor en Història de l'Art
. Universitat de Lleida
. 06/07/2017
. (Doctorat )
Màster Oficial en Estudis Avançats en Història de l'Art
. Universitat de Barcelona
. (Màster Oficial)
Màster en Formació del Professorat d'Educació Secundaria Obligatòria i Batxillerat, FP
. Universitat Internacional de la Rioja
. (Màster Oficial)
Màster en Direcció Artística Cinematogràfica
. ESCAC - Universitat de Barcelona
. (Formació Especialitzada)
Gestió d'activitats de R+D
PROMETHEUS - Les Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
. Projecte INTERREG POCTEFA
. 2020
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus
. Càtedra universitària
. 2016
Grans Equips que utilitza o ha utilitzat
Unitat de reflectografia d'infrarojos: Unitat de control-alimentació; telecàmera IRIS; sistema reflectoscòpic Beam Finder III.
(Usuari ocasional)
. 01/09/2010 - 31/08/2014
Línies d'activitat
Pintura hispanoflamenca i d'Època Moderna
. Centre d'Art d'Època Moderna (CAEM)
- Pintura
- pintura española
- Pintura gòtica
- Pintura Renaixement
- Pintura de Época Moderna
Patrimoni Cultural Immaterial i Educació del Patrimoni
. Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus
- Patrimoni
- Patrimoni cultural
- Patrimoni immaterial
- patrimoni cultural immaterial
- educació patrimonial
Organització d'activitats de R+D
Congrés Internacional d'Història de la Pintura d'Època Moderna. De Miquel Àngel a Goya
. Congrés internacional
. 2013
Festes del Foc als Pirineus
. Exposició
. 2017
XXI Congreso Internacional EDUTEC. EDUcación con TECnología: un compromiso social
. (Educació)
. Congrés Internacional
. 2018
I Jornada Càtedra Pirineus. Salvaguarda del Patrimoni Immaterial dels Pirineus: Falles, Haros, Halhas i Brandons
. (Patrimoni Cultural Immaterial)
. Jornada Científica
. 2019
Jornades virtuals Càtedra Pirineus
. (Educació patrimonial)
. Jornades virtuals
. 2020
Simposi Internacional Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
. (Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial)
. Simposi Internacional
. 2021
Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET)
. (Tecnologia educativa)
. Fòrum Internacional
. 2022
Participacions a Congressos
Ballesté, M. (2013).
Un nuevo maestro castellano en torno a 1500: el Maestro del retablo de Santa Marina. La denominada segunda mano del retablo del Maestro de Palanquinos del Museo de Bellas Artes de Asturias.
(Presentació Comunicació)
.
3rd Internacional Medieval Meeting Lleida
. Lleida
. ESPANYA
Avinyó, G.; Ballesté, M. (2013).
Antoni Clavé i els grans mestres: més enllà de l'homenatge.
(Presentació Comunicació)
.
Congrés Internacional d'Història de la Pintura d'Època Moderna. De Miguel Àngel a Goya
.
Avinyó, G. y Ballesté, M. (2017). El vell i el nou: Els grans mestres com a referent en l'obra d'Antoni Clavé. En X. Company, I. Rega y I. Puig (Eds.), Miradas a la pintura de época moderna entre España e Italia. Nuevas perspectivas, nuevas aportaciones (pp. 533-546). CAEM-Universitat de Lleida
. Lleida
. ESPANYA
Isus, S.; Ballesté, M.; Giralt, L. (2017).
Proposta de Model de Salvaguarda dedicat a les Falles, Haros i Brandons.
(Presentació Comunicació)
.
II Simposi Internacional Focs Festius a la Mediterrània
.
Ballesté, M., Giralt, L. i Isus, S. (2018). Proposta de model de salvaguarda dedicat a les Falles, Haros, Halhes i Brandons. A H. Carreras i R. Ferret (Eds.), Focs de la Mediterrània. II Simposi Internacional de Focs a la Mediterrània (pp. 215-221). Editorials Afers
. Reus
. ESPANYA
Isus, S.; Ballesté, M.; Giralt, L. (2017).
Les festes del foc del solstici d'estiu als Pirineus. Del reconeixement de la UNESCO a un model de salvaguarda.
(Presentació Comunicació)
.
I Congrés Internacional INDEST: Desenvolupament Social i Territorial
. Lleida
. ESPANYA
Isus, S.; Ballesté, M.; Giralt, L.; Andreu M. (2017).
Falles, Haros i Brandons: Del reconeixement de la UNESCO a la salvaguarda.
(Presentació Comunicació)
.
X Col·loqui Internacional d'Estudis Transpirinencs. L'aprofitament dels recursos naturals als Pirineus
.
Isus, S., Ballesté, M., Giralt, L. i Andreu, M. (2018). Falles, Haros i Brandons: del reconeixement de la UNESCO a la salvaguarda. Revista IBIX. L'aprofitament dels recursos naturals als Pirineus, 2ª època, 10, 305-314
. Queralbs
. ESPANYA
Ballesté, M. (2018).
Mezcla de lo hispano, mudéjar y flamenco en los retablos de la antigua Diócesis de León: El Maestro de Palanquinos (h. 1480-1500).
(Presentació Comunicació)
.
Vestir la Arquitectura. XII Congreso Nacional de Historia del Arte
.
Ballesté, M. (2019). Mezcla de lo hispano, mudéjar y flamenco en los retablos de la antigua Diócesis de León: El Maestro de Palanquinos (h. 1480-1500). En R. J. Payo, E. Martín, J. Matesanz y M. J. Zaparaín (Eds.), Vestir la Arquitectura. XII Congreso Nacional de Historia del Arte (pp. 614-618). Universidad de Burgos
. Burgos
. ESPANYA
Ballesté, M.; Isus, S. (2019).
Bases per a un model de salvaguarda per a la festa de les falles.
(Presentació Comunicació)
.
I Jornada Càtedra Pirineus. Salvaguarda del Patrimoni Immaterial dels Pirineus: Falles, Haros, Halhas i Brandons
. ESPANYA
Isus, S.; Ballesté, M. (2019).
Salvaguardant les festes del foc dels solsticis als Pirineus: Estat de la qüestió.
(Ponència)
.
Focs Festius de la Mediterrània. IV Simposi Internacional. Les simbologies i els rituals al voltant del foc
.
Ballesté, M. i Isus, S. (2020). Salvaguardant les Festes del foc dels solsticis als Pirineus: estat de la qüestió i proposta didàctica. A C. Barrull i A. Mach (Eds.), Les simbologies i els rituals al voltant del foc (pp. 29-39). Editorial Afers
. ANDORRA
Ballesté, M.; Isus, S. (2020).
Les festes del foc dels solsticis als Pirineus: Falles, Haros, Halhes i Brandons.
(Conferència invitada)
.
El patrimoni encès. Focs festius en les celebracions de Nadal i Reis Mags
. ESPANYA
Ballesté, M. (2013).
.
(Membre comité organitzador)
.
Congrés Internacional d'Història de la Pintura d'Època Moderna. De Miquel Àngel a Goya
. ESPANYA
Ballesté, M. (2018).
.
(Membre comité organitzador)
.
XXI Congreso Internacional EDUTEC. EDUcación con TECnología: un compromiso social
. ESPANYA
Ballesté, M. (2019).
.
(Membre comité organitzador)
.
I Jornada Càtedra Pirineus. Salvaguarda del Patrimoni Immaterial dels Pirineus: Falles, Haros, Halhas i Brandons
. ESPANYA
Ballesté, M. (2020).
.
(Membre comité organitzador)
.
Jornades virtuals Càtedra Pirineus
. ESPANYA
Ballesté, M. (2021).
.
(Membre comité científic)
.
Simposi Internacional Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
. ESPANYA
Ballesté, M. (2020).
La Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus et le projet POCTEFA Prometheus.
(Conferència invitada)
.
Journées de formation au Patrimonie Culturel Immatériel
. FRANÇA
Solé, A.; Ballesté, M.; Ibáñez, M.; Isus, S. (2020).
Una propuesta pedagógica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: la reintroducción del oso pardo.
(Presentació Comunicació)
.
V Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias (SIEC 2020)
.
Solé-Llussà, A., Ballesté, M., Ibáñez, M. y Isus, S. (2021). Una propuesta didáctica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: La reintroducción del oso pardo. En P. Membiela, et al. (Eds.), V Simposio Internacional de Enseñanza de las Ciencias SIEC 2020, Educación Editora
. ESPANYA
Ballesté, M.; Solé, A.; Isus, S. (2020).
Una propuesta didáctica para el desarrollo transversal del currículum en educación primaria mediante el Patrimonio Cultural Inmaterial UNESCO de los Pirineos. Diseño y pilotaje del proyecto.
(Presentació Comunicació)
.
9th International Conference on Education and Learning
. ESTATS UNITS D'AMÈRICA
Solé, A.; Ballesté, M. (2020).
Una propuesta pedagógica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: La reintroducción del oso pardo.
(Presentació Comunicació)
.
XIV Congreso Internacional de Educación e Innovación
.
Solé-Llussà, A. y Ballesté, M. (2021). Una propuesta pedagógica a educación primaria en torno al patrimonio natural del Pirineo: La reintroducción del oso pardo. En I. Aznar, J. A. López, M. P. Cáceres, C. de Barros y F. J. Hinojo (Coords.), Desempeño docente y formación en compentencia digital en la era SARS COV 2. (pp. 1241-1248). Editorial Dykinson
. PORTUGAL
Ballesté, M. (2020).
PROMETHEUS. Les Festes dels Focs dels Solsticis als Pirineus.
(Póster)
.
European Researcher's Night 2020
. ESPANYA
Pla, P.; Ballesté, M.; Solé Llussà, A.; Aguilar, D.; Ibáñez, M. (2021).
Proyecto interdisciplinario en educación primaria: El vídeo como soporte del proceso de indagación en las aulas de educación física.
(Presentació Comunicació)
.
CIMIE 21 - 9th Multidisciplinary International Congress of Educational Research
. ESPANYA
Ballesté, M.; Solé, A. (2021).
Educación y Patrimonio UNESCO: una propuesta didáctica interdisciplinar en Educación Primaria.
(Presentació Comunicació)
.
XXXI Simposio Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales
.
Ballesté, M. y Solé-Llussà, A. (2021). Educación y Patrimonio UNESCO: una propuesta didáctica interdisciplinar en Educación Primaria. En J. C. Bel, J. C. Colomer, N. de Alba (Eds.), Repensar el Currículum de Ciencias Sociales: Prácticas educatives para una Ciudadania Crítica. Tirant Lo Blanch
. ESPANYA
Ballesté, Marc; Isus, Sofia; Fernandez, Ares; Solé-Llussà, Anna; Rodríguez, Francesc; Ballbè, Montse (2021).
El projecte Prometheus i l'educació formal.
(Presentació Comunicació)
.
Simposi Internacional Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
.
Ballesté, M., Isus, S., Fernandez, A., Solé-Llussà, A., Rodríguez, F. i Ballbè, M. (2022). El projecte Prometheus i l'educació formal: La Maleta Fallaire. A P. Fábregas i C. Farran (Coords.), Fests del Foc dels Solsticis als Pirineus (pp. 179-186). Generalitat de Catalunya
. ESPANYA
Pla, P.; Ballesté, M.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Solé Llussà, A. (2021).
El vídeo como soporte del proceso de indagación científica en un proyecto interdisciplinario de educación primaria.
(Presentació Comunicació)
.
XXIV Congreso Internacional EDUTEC
.
Pla, P., Ballesté, M., Aguilar, D., Ibáñez, M. y Solé-Llussà, A. (2021). El vídeo como soporte del proceso de indagación científica en un proyecto interdisciplinario de educación primaria. En E. Aveleyra, M. Proyetti, F. Bonelli, D. Mazzoni, G. Musso, J. Perri y R. Veiga (Coords.), Convergencia entre educación y tecnología: hacia un nuevo paradigma (pp. 1158-1164). EUDEBA
. ARGENTINA
Galofré Papiol, G.; Solé Llussà, A.; Ballesté, M. (2021).
Diseño y validación de un instrumento de evaluación de la plataforma educativa Debat a.
(Presentació Comunicació)
.
XXIV Congreso Internacional EDUTEC
.
Galofré-Papiol, G., Solé-Llussà, A. y Ballesté, M. (2021). Diseño y validación de un instrumento de evaluación de la plataforma educativa Debat a bat. En E. Aveleyra, M. Proyetti, F. Bonelli, D. Mazzoni, G. Musso, J. Perri y R. Veiga (Coords.), Convergencia entre educación y tecnología: hacia un nuevo paradigma (pp. 1081-1085). EUDEBA
. ARGENTINA
Ballesté, M.; Solé Llussà, A.; Fernandez, A. (2022).
PCI y Educación: Análisis del Registro de Buenas Prácticas de Salvaguardia UNESCO.
(Presentació Comunicació)
.
I Congrés Internacional de Patrimoni Cultural Immaterial
. ESPANYA
Pla, P.; Ballesté, M.; Aguilar, D.; Ibáñez, M.; Solé Llussà, A. (2022).
Proyecto interdisciplinario en educación primaria: el vídeo como soporte del proceso de indagación científica.
(Presentació Comunicació)
.
Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET)
.
Pla, P., Ballesté, M., Aguilar, D., Ibáñez, M. y Solé-Llussà, A. (2023). Proyecto interdisciplinario en educación primaria: el vídeo como soporte del proceso de indagación científica. En STEAM: innovar e investigar para transformar la educación. Universitat Rovira i Virgili
. ESPANYA
Ballesté, M.; Fernández, A. (2022).
La Maleta Fallaire.
(Sense especificar)
.
Multiplier event Youth4Emblematic Mountains
. ESPANYA
Ballesté, M.; Solé Llussà, A.; Isus, S.; Fernández, A. (2022).
La Maleta Fallaire: las Fiestas del Fuego de los Solsticios en los Pirineos en la Educación Formal.
(Presentació Comunicació)
.
5º Congreso Internacional de Educación Patrimonial (CIEP)
. ESPANYA
Fernandez, A.; Ballesté, M.; Solé Llussà, A.; Yáñez, C.; Isus, S. (2022).
Concepciones y didáctica del patrimonio en Andorra: un estudio en educación primaria y secundaria.
(Póster)
.
5º Congreso Internacional de Educación Patrimonial (CIEP)
. ESPANYA
Fernández, A.; Ballesté, M.; Solé Llussà, A. (2022).
Educación patrimonial a través del juego: evaluación de un juego educativo en línea sobre las Fiestas del Fuego de los Solsticios en los Pirineos.
(Presentació Comunicació)
.
XXV Congreso Internacional EDUTEC
.
Fernández, A., Ballesté, M. y Solé-Llussà, A. (2022). Educación patrimonial a través del juego: evaluación de un juego educativo en línea sobre las Fiestas del Fuego de los Solsticios en los Pirineos. En O.L. Agudelo, B. De Benito, A. Darder, J. Moreno, J. Munar, F. Negre, A. Pérez, J. Salinas, G. Tur y S. Urbina (Coords.), Educación transformadora en un mundo digital: Conectando paisajes de aprendizaje (pp. 208-210). Institut de Recerca i Innovació Educativa - Universitat de les Illes Balears
. ESPANYA
Yáñez, C.; Ballesté, M.; Fernandez, A.; Solé Llussà, A. (2023).
Educar en y mediante el patrimonio como apuesta formativa curricular y no formal de un país. El caso de Andorra.
(Presentació Comunicació)
.
XXXIII Simposio Internacional de Didáctica de las Ciencias Sociales
.
Yáñez, C.; Ballesté, M.; Fernandez, A.; Solé-Llussà, A. (2023). Educar en y mediante el patrimonio como apuesta formativa curricular y no formal de un país. El caso de Andorra. En Las culturas democráticas desde la Didáctica de las Ciencias Sociales. Octaedro
. ESPANYA
Ballesté, M. (2022).
.
(Membre comité organitzador)
.
Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia (FIET)
. ESPANYA
Projectes
La Consolidación de la Pintura del Renacimiento en la Corona de Aragón: La extraordinaria influencia del paradigma de Joan de Joanes (CPRCA)
(Ajuts a la Recerca)
.
2013 - 2015
. Ref.HAR2012-32199
. Ministerio de Economía y Competitividad
. IP: Joaquim Company Climent
. (14 Investigadors)
- Renacimiento
- Historia
- Pintura
- Gótico
- Arte
Ajut predoctoral: Becas predoctorales de Formación de Personal Investigador (FPI 2010). (BFO2010A)
(Ajuts a la Recerca)
.
2010 - 2014
. Ref.HAR2009-07740
. Ministerio de Educación y Ciencia
. IP: Marc Ballesté
. (10 Investigadors)
Estudi patrimoni immaterial dels pirineus
(Contracte de recerca)
.
2019
. Ref.X19017
. Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (3 Investigadors)
Funcionament catedra educacio i patrimoni immaterial dels pirineus any 2019
(Contracte de recerca)
.
2019
. Ref.X19019
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (6 Investigadors)
Impuls de la catedra d'educacio i patrimoni immaterial dels pirineus
(Contracte de recerca)
.
2019
. Ref.X19023
. Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (3 Investigadors)
Diseño e implementación de un Modelo de Salvaguarda para las Fiestas del Fuego del Solsticio de Verano en los Pirineos
(Subvencions del Depatament de Cultura de la Generalitat de Catalunya (CLT))
.
2018 - 2019
. Ref.N18040
. Ministerio de Cultura i Esport
. IP: Sofia Isus Barado
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus
(Contracte de recerca)
.
2016
. Ref.0701_070314_RD-160356
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
. Càtedra Universitat-Empresa amb el suport del Departament de Cultura, IDAPA i Diputació de Lleida per posar en valor el patrimoni Immaterial dels Pirineus.
- Educació
- Patrimoni immaterial
- didàctica del patrimoni
- Comunicació i patrimoni
Ajut Generalitat De Catalunya Per A L'Organització De La Càtedra Educació I Patrimoni Immaterial Dels Pirineus. Any 2017
(Contracte de recerca)
.
2017
. Ref.0701_070314_RD-170329
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Expedient: T0100 201700456 Decret 178 De 12 D'Abril De 2017 Ajut De La Fundació Institut D'Estudis Ilerdencs Per Al Estudi Del Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
(Contracte de recerca)
.
2017
. Ref.0701_070314_RD-170308
. Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Ajut Idapa Catedra Educació I Patrimoni Immaterial Dels Pirineus Any 2016
(Contracte de recerca)
.
2017
. Ref.0701_070314_RD-170135
. Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Expedient: T0100 201604097 Decret 1040 De 09 De Desembre De 2016 Ajut De La Fundació Institut D'Estudis Ilerdencs A Les Despeses De Pla De Comunicació De La Càtedra
(Contracte de recerca)
.
2016
. Ref.0701_070314_RD-160532
. Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus. Beques adscrites a contractes, convenis o projectes d'investigació
(Contracte de recerca)
.
2016 - 2018
. Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural
. Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI) / Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Sofia Isus Barado
LIFE LONG LEARNING TRANSVERSALIS. Contracte post-doctoral: Convocatòria UdL 3/2018
(INTERREG V A: Cooperación Transfronteriza España-Portugal (2014-2020))
.
2018
. Unió Europea
. IP: Sofia Isus Barado
Decret 638 De 7 De Juny De 2018 Ajut De La Fundació Institut D'Estudis Ilerdencs Per Al Estudi Del Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
(Contracte de recerca)
.
2018
. Ref.0701_070314_RD-180337
. Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
PROMETHEUS. Les Festes del Foc dels Solsticis als Pirineus
(INTERREG V A: Cooperación Transfronteriza España-Portugal (2014-2020))
.
2020 - 2021
. Unió Europea
. IP: Sofia Isus Barado
Ajut IDAPA a la Catedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus Any 2018
(Contracte de recerca)
.
2018
. Ref.0701_070314_RD-180481
. Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Codi Expedient: 6201-2018-S79 Activitats Càtedra Falles Pirineu
(Contracte de recerca)
.
2018
. Ref.0701_070314_FRA-181060
. Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Ajut Generalitat De Catalunya Per A L'Organització De La Càtedra Educació I Patrimoni Immaterial Dels Pirineus. Any 2018
(Contracte de recerca)
.
2018
. Ref.0701_070314_RD-180339
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Art i cultura d'època moderna
(Ajuts a la Recerca)
.
2009 - 2013
. Ref.2009 SGR 354
. Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Generalitat de Catalunya.
. IP: Ximo Company Climent
. (19 Investigadors)
Art i Cultura d'Època Moderna (ACEM)
(Ajuts a la Recerca)
.
2014 - 2017
. Ref.2014 SGR 242
. Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR). Generalitat de Catalunya.
. IP: Joaquim Company
. Centre d'investigació que lidera l'estudi científic del seu patrimoni artístic
Ajut generalitat de catalunya per a l'organització de la càtedra educació i patrimoni immaterial dels pirineus. any 2020 número d'expedient clt406/20/00001 premis = 2.000 col·laboracions = 4.800 empresa externa = 2.200 ci= 1.000
(Contracte de recerca)
.
2020
. Ref.0701_070314_RD-200220
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Ajut idapa catedra educació i patrimoni immaterial dels pirineus any 2020 cd= 8.800 (personal capitol 1= 4.700, accions divulgatives = 2.000, viatges=600, publicacions=1.500) ci=1.200
(Contracte de recerca)
.
2020
. Ref.0701_070314_RD-200308
. Institut per la Promoció i el Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Subvenció de la diputació de lleida per a les despeses de la càtedra de patrimoni immaterial del pirineu de l'any 2020. ci= 1.800 cd= 13.200
(Contracte de recerca)
.
2020
. Ref.0701_070314_RD-200424
. Diputació Provincial de Lleida
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Projecte 0701 - Càtedra Educació i patrimoni immaterial dels Pirineus - 070314
(Contracte de recerca)
.
2021 - 2026
. Ref.0701
. Universitat de Lleida (UdL)
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus; Sofia Isus Barado
. (2 Investigadors)
Ajut generalitat de catalunya - osic per a l'organització de la càtedra educació i patrimoni immaterial dels pirineus. any 2021 número d'expedient clt405/21/000001 premis = 1.500 personal=6.000 viatges=1.500 ci= 1.000 (la convocatòria indica un 10% màxim de costos indirectes)
(Contracte de recerca)
.
2021
. Ref.0701_070314_RD-210193
. Generalitat de Catalunya
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Subvenció de la diputació de lleida per a les despeses de la càtedra de patrimoni immaterial del pirineu de l'any 2021. ci= 2.250 cd= 12.750 beca= 3.500 personal = 9.000 altres despeses cap 2= 250
(Contracte de recerca)
.
2021
. Ref.0701_070314_RD-210261
. Diputació Provincial de Lleida
. IP: Cátedra Educació i Patrimoni Immaterial Dels Pirineus
. (2 Investigadors)
Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)
(Ajuts de suport a la recerca de grups i xarxes)
.
2014 - 2017
. Ref.2014 SGR 1611
. Departament d'Economia i Coneixement (Generalitat de Catalunya)
. IP: Fco. Javier Carrera Farran
. (10 Investigadors)
- Avaluació i acreditació de competències
- Qualitat de la formació
- Formació contínua
- Competències dels perfils professionals
- Competències transversals
- Eines tecnològiques per desenvolupar competències
- Tecnología educativa
- Formació dual
- Didáctica de la Tecnología
- Competències professionals
Competències, Tecnologia i Societat en Educació - COMPETECS
(Ajuts de suport a la recerca de grups i xarxes)
.
2017 - 2021
. Ref.2017 SGR 1700
. Departament d'Economia i Coneixement (Generalitat de Catalunya)
. IP: Fco. Javier Carrera Farran
. (16 Investigadors)
- Tecnologies digitals
- Formació contínua
- Competències transversals
- Innovació social
- Tecnología
- Anàlisi videogràfics
- Indagació
- Formació dual
- Competències professionals
Identity construction through heritage education: The case of the Catalan Pyrenees
(Sense especificar)
.
2023 - 2025
. Ref.PRE166/23/000009
. Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya
. IP: Anna Solé Llussà
- Heritage
- Education
- Identity
- society
- citizenship
Competències, Tecnologia i Societat en Educació (COMPETECS)
(Ajuts de suport a la recerca de grups i xarxes)
.
2022 - 2024
. Ref.2021 SGR 01360
. Departament de Recerca i Universitats
. IP: Jordi Ll. Coiduras Rodriguez
. (10 Investigadors)
- Tecnologies digitals
- Formació contínua
- Competències transversals
- Qualitat
- Innovació social
- Tecnología
- Anàlisi videogràfics
- Indagació
- Formació dual
- Competències professionals
Publicacions en revistes
Ballesté, Marc; Avinyó Gemma (2013).
Nueva obra del Maestro de Palanquinos: San Juan Bautista y el profeta Balaam.
Boletín del Seminario de Estudios de Arte(79), pp. 9 - 18
. Repositori Institucional
. ISSN: 1888-9751
Ballesté, M. (2014).
Company Climent, Ximo, Bramante. Mito y realidad. La importancia del mecenazgo español en la promoción romana de Bramante, Lleida, Universitat de Lleida, 2012.
Boletín de Arte(35), pp. 305 - 306
. https://dialnet.unirioja.es/revista/206/A/2014
. ISSN: 0211-8483
Rega, I.; Ballesté, M. (2017).
Lelio Orsi y el Trionfo di Galatea. Fragmentos de un Diluvio mitológico en la corte de los Gonzaga de Novellara.
Goya(358), pp. 20 - 29
. http://www.flg.es/revista-goya
. ISSN: 0017-2715
Ballesté, Marc (2019).
Tablas de nuevos maestros castellanos anteriormente atribuidas al Maestro de Palanquinos (h. 1480-1500).
Archivo español de arte(367), pp. 245 - 260
. Repositori Institucional
. ISSN: 0004-0428
Isus, S.; Ballesté, M.; Giralt L.; Andreu, M. (2018).
Falles, Haros i Brandons: del reconeixement de la UNESCO a la salvaguarda.
Annals del Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès(10), pp. 305 - 314
. ISSN: 1137-0378
Ballesté, M.; Solé Llussà, A.; Isus, S.; Fernández, A. (2022).
The Solstice Fire Festivals in the Pyrenees: Constructing a Didactic Programme for Formal Education along with the Educational and Bearer Communities.
Heritage, 5, pp. 2519 - 2533
. Repositori Institucional
. ISSN: 2571-9408
Yáñez, C.; Fernández, A.; Solé Llussà, A.; Ballesté, M. (2023).
Primary and Secondary Teachers' Conceptions, Perceptions and Didactic Experience about Heritage: The Case of Andorra.
Education Sciences, 13(8), p. 810
. Repositori Institucional
. ISSN: 2227-7102
Tesis, tesines i treballs
Ballesté Escorihuela, Marc
. (2017)
. De la pintura hispano-flamenca al primer Renacimiento en las antiguas diócesis de León y Astorga: El Maestro de Palanquinos y el Maestro de Astorga (c. 1480-1540)
(Tesi Doctoral)
. Universitat de Lleida.
https://www.tdx.cat/handle/10803/565499#page=1
Marc Ballesté Escoriuela
. (2016)
. La pintura en el cine como recurso didáctico para la enseñanza de la Historia del Arte en Bachillerato: La obra de Francisco de Goya y su repercusión
(Treball Fi de Màster)
. Universidad Internacional de la Rioja.